GRAFISCH WERK

Een aansprekende manier van communiceren is kenmerkend voor mijn werk: goed gekozen woorden, ondersteund door rake beelden. Ik scherp mijn geest regelmatig door het ontwerpen van logo's. Goed luisteren wat een klant wil, doorvragen, met de elementen spelen in mijn hoofd, en dan de kick als het lukt om de essentie te vangen in één beeld, op een manier die zowel bij mij als bij de opdrachtgever een 'aha-erlebnis' geeft. Hieronder heb ik een selectie van een aantal bedrijfslogo's opgenomen, met een kleine toelichting erbij. 

 Juffrouw Janssen, een bedrijf dat Nederlands leert aan expats. In het logo is het iconische Hollandse beeld van een kussende boer en boerin omgebouwd naar een (stoute) leerling en (strenge) juffrouw.

Juffrouw Janssen, een bedrijf dat Nederlands leert aan expats. In het logo is het iconische Hollandse beeld van een kussende boer en boerin omgebouwd naar een (stoute) leerling en (strenge) juffrouw.

 The Real Amsterdam verzorgt tours door Amsterdam. Door een trapgevel te gebruiken als bagagelabel, worden toerisme en Amsterdam gecombineerd in één sterk grafisch beeld.

The Real Amsterdam verzorgt tours door Amsterdam. Door een trapgevel te gebruiken als bagagelabel, worden toerisme en Amsterdam gecombineerd in één sterk grafisch beeld.

 Audioplan verzorgt het geluid bij muziekoptredens. In het logo zijn de O en P tot een muzieknoot verwerkt, die ook als los beeldmerk kan worden gebruikt.

Audioplan verzorgt het geluid bij muziekoptredens. In het logo zijn de O en P tot een muzieknoot verwerkt, die ook als los beeldmerk kan worden gebruikt.

 Ik Weet Wat Ik Eet is een weblog met koosjere kookideeën. In het logo zijn de elementen ‘eten’, ’inspiratie’ en ’koosjer’ verwerkt.

Ik Weet Wat Ik Eet is een weblog met koosjere kookideeën. In het logo zijn de elementen ‘eten’, ’inspiratie’ en ’koosjer’ verwerkt.

 IMOO staat voor ‘In Memory Of Oma’. Een heel persoonlijke betekenis die alleen voor de betreffende ondernemer relevant was. De Oma heette Ellen. Het logo bestaat uit gekleurde L-en (oftewel: Ellen). Voor de ondernemer veelbetekenend, voor de klant een mooi grafisch geheel.

IMOO staat voor ‘In Memory Of Oma’. Een heel persoonlijke betekenis die alleen voor de betreffende ondernemer relevant was. De Oma heette Ellen. Het logo bestaat uit gekleurde L-en (oftewel: Ellen). Voor de ondernemer veelbetekenend, voor de klant een mooi grafisch geheel.

 Rosalie Puiman, coach, kreeg een logo met een roos. De roos symboliseert kracht en vrouwelijkheid, geheel in lijn met haar manier van werken én haar voornaam.

Rosalie Puiman, coach, kreeg een logo met een roos. De roos symboliseert kracht en vrouwelijkheid, geheel in lijn met haar manier van werken én haar voornaam.

 Fisher is een advocatenkantoor. Door het gebruik van de hengel blijft de bedrijfsnaam beter hangen bij de klanten. Het logo krijgt iets speels zonder daarin te ver te gaan in de relatief conservatieve juristenwereld.

Fisher is een advocatenkantoor. Door het gebruik van de hengel blijft de bedrijfsnaam beter hangen bij de klanten. Het logo krijgt iets speels zonder daarin te ver te gaan in de relatief conservatieve juristenwereld.

 Shades of Sharon doet visagie: gezichten, lippen, ogen. In het logo zijn deze elementen samengebracht met haar bedrijfsnaam.

Shades of Sharon doet visagie: gezichten, lippen, ogen. In het logo zijn deze elementen samengebracht met haar bedrijfsnaam.

 Kunst en Kommercie, een bedrijf dat kunstinstelling koppelt aan bedrijven ten behoeve van sponsoring. In het logo zijn de kunstenaar en de zakenman één gespiegeld persoon. De spiegeling komt ook tot uiting in de de K van Kunst en Kommercie.

Kunst en Kommercie, een bedrijf dat kunstinstelling koppelt aan bedrijven ten behoeve van sponsoring. In het logo zijn de kunstenaar en de zakenman één gespiegeld persoon. De spiegeling komt ook tot uiting in de de K van Kunst en Kommercie.